سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سونوگرافی



مرکز سونوگرافی یکی از مراکز مهم تشخیص و درمان است. این مراکز که مراکز سونوگرافی نیز نامیده می شوند. فرآیند تحلیل ادامه دارد. در زیر علم عکسبرداری به کمک امواج اولتراسوند را توضیح خواهیم داد.

به صورت ریشه شنا کنید

کلمه سونوگرافی از دو کلمه با ریشه های متفاوت تشکیل شده است. قسمت اول آن سونو ریشه لاتین دارد و به معنای ثروت است. قسمت دوم آن، graphi، ریشه یونانی دارد و به معنای طراحی است. در این علم تصاویری از داخل بدن به کمک امواج اولتراسوند تولید می شود که می تواند در تشخیص بیماری ها و همچنین مطالعه روند بهبودی بیماری ها کمک زیادی کند. امواج اولتراسونیک امواجی هستند که فرکانس آنها بیشتر از فرکانس در محدوده شنوایی انسان است. به همین دلیل انسان قادر به شنیدن این امواج مکانیکی نیست. از این امواج اولتراسوند در سونوگرافی استفاده می شود.

نحوه عکسبرداری در مرکز سونوگرافی

همانطور که توضیح داده شد، اولتراسوند به سونوگرافی اشاره دارد. در این مراکز از سونوگرافی برای ایجاد تصاویر استفاده می شود. اما به طور دقیق تر، در این مراکز امواج اولتراسوند به کمک تجهیزات در بافت های بیولوژیکی منتشر می شود، اما پالس های مکانیکی در فرکانس های محدوده اولتراسوند منتشر می کند. هنگامی که از مرز بین دو بافت با تراکم های مختلف عبور می کنند منعکس می شوند. به این انعکاس پژواک نیز می گویند. به بیان ساده، اساس سیستم ها و تجهیزات تصویربرداری اولتراسوند، تشخیص بازتاب امواج اولتراسوند است.

خدمات مرکز سونوگرافی

در مرکز سونوگرافی خدمات مختلفی به مراجعین ارائه می شود. تصاویری که به کمک امواج اولتراسوند تولید می شوند می توانند انواع مختلفی داشته باشند. امروزه با پیشرفت علم، تصاویری که به کمک امواج اولتراسوند تهیه می شوند، پیشرفت کرده و انواع مختلفی دارند. یکی از مهم ترین مدل ها و انواع سونوگرافی، سونوگرافی داپلر است. در این نوع تصویربرداری، جریان خون در رگ ها و همچنین قلب به کمک امواج اولتراسوند تجسم می شود. از این روش برای گوش دادن به صدای قلب جنین نیز استفاده می شود. همچنین از این روش اولتراسوند برای بررسی تنگی و انسداد عروق شریانی استفاده می شود. همچنین باید گفت که سونوگرافی سه بعدی یا سونوگرافی چهار بعدی از دیگر انواع سونوگرافی هستند; که در مراکز پیشرفته سونوگرافی انجام می شود.

خطرات سونوگرافی

امواج اولتراسوند برای اولین بار در نیمه دوم قرن نوزدهم توسط فردی به نام Galton P استفاده شد. در ابتدا امواج اولتراسوند برای معاینه پزشکی استفاده نمی شد. برخی از این امواج در جنگ جهانی دوم برای مکان یابی کشتی ها، مدت کوتاهی پس از ورود امواج اولتراسونیک به علم پزشکی و تولد اولتراسوند به شکل کنونی استفاده شد. در گذشته از امواجی مانند اشعه ایکس برای تصویربرداری از بافت های بیولوژیکی استفاده می شد، اما اشعه ایکس ناامن است و مشکلاتی را ایجاد می کند، بنابراین تصویربرداری با استفاده از امواج اولتراسوند رایج تر است. تصویربرداری با استفاده از امواج اولتراسوند خطر بسیار کمی دارد، به همین دلیل در زنان باردار نیز استفاده می شود. سونوگرافی نقش بسیار مهمی در بررسی رشد جنین دارد. سونوگرافی زمانی که توسط متخصصان انجام شود بی خطر است. اما اگر افراد غیرحرفه ای این کار را انجام دهند می تواند خطراتی داشته باشد. به عنوان مثال اگر امواج اولتراسوند به طور مداوم و در یک مکان و نه به صورت چرخشی استفاده شود، امکان سوختن بافت بیولوژیکی وجود دارد.

معرفی بهترین مرکز سونوگرافی برای شما

بهترین مرکز سونوگرافی مرکزی است که اصول حرفه ای کار را رعایت کند. افراد متخصص در این مراکز فعالیت می کنند و به سلامت بیماران اهمیت ویژه ای داده می شود. در این مراکز محصول سونو در کمترین زمان ممکن آماده و تحویل می شود. در مرکز تصویربرداری سونوگرافی نیز مانند سایر مراکز متعلق به شبکه درمان، رعایت نکات بهداشتی بسیار مهم است. وب سایت پی جی به شما کمک می کند تا بهترین مراکز سونوگرافی را در شهر خود بیابید و برای دریافت تصاویر سونوگرافی به مرکز مراجعه کنید.

مشاهده رفرنس: https://payju.ir/content/مراکز-سونوگرافی-در-شیراز