سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خشونت خانگی - آیا بعد مهم است؟

خشونت علیه زنان یک پدیده جهانی است که روی سلامت و بهداشت روانی خانواده و جامعه تاثیر منفی می گذارد. رویکرد الن واچتل مبتنی بر قدرت میباشد و شامل تمرکز بر جنبههای مثبت یک رابطه است. این بدان معنا است که این افراد قدرت کنترل بر رفتار خود را دارند و توان کنترل پرخاشگری خود را در موقعیتهای دیگر دارند. این مهارت ها به ما کمک میکنند تا در روابط خود بهتر عمل کنیم، خواسته های طرف مقابل را در نظر بگیریم، بایدهای رابطه را متعادل کنیم و احساس کنترل بیشتری بر زندگی خود داشته باشیم. در این رویکرد یک نوع وابستگی ایمن ایجاد میشود که هر دو طرف میتوانند به کمک آن با اعتماد بیشتر نسبت به ادامه رابطه مثبت خود اقدام کنند. با توجه به آنکه در فرهنگ و مذهب ما خانواده از اهمیت خاصی برخوردار است، در غالب زنان ایرانی نگرش حفظ اسرار خانواده از اهمیت فراوانی برخوردار است که این امر مانع از ایجاد گزارش های واقعی در مورد خشونت خانگی می گردد.

در زوج درمانی هیجان مدار درمانگر به شما کمک میکند تا الگوهای فکری و رفتاری که منجر به ایجاد تعارض و قطع ارتباط شده است را درک کرده و تغییر دهید. رفتاری که بیشتر قربانیانش کودکان و زنان هستند و به عقیده کارشناسان، اغلب مردان و زنانی که به خانواده خود پرخاش می کنند، در دیگر بخشهای زندگی هم پیشینه رفتارهای خشونتآمیز دارند! شما هم اگر نیاز به کمک دارید، کافی است با ما تماس بگیرید. در ایران در سالهای اخیر بررسی های گوناگونی در ارتباط با خشونت علیه زنان صورت گرفته است که ما در این تحقیق به بررسی تحقیقاتی که در تهران صورت گرفته است می پردازیم و بعد به نتایج کلی این پژوهش ها می پردازیم. پیام واضحی برای همهی ما -- زنان و مردان -- برای صحبت کردن دربارهی رفتارهای غیرقابل قبول و رهبری برای تغییر. در سال 1993 بیانی? حذف خشونت علیه زنان در سازمان ملل این تعریف را برای خشونت علیه زنان بیان کرد؛ به هر نوع اقدام خشونت­آمیز که به آسیب بدنی، جنسی یا روانی در زنان منجر شود(یا احتمال بروز آن زیاد شود)برای زنان رنجآور بوده یا به محرومیت اجباری از آزادی فردی یا اجتماعی منجر شود.

سفید به این معنی که وقتی که فردی که مورد خشونت واقع شده و یا به روانشناس و روانپزشک یا مشاور ازدواج مراجعه می کند و بیان می کند که همسرم من را مورد آزار روانی قرار می دهد مثل آزار جسمی هیچ آثار کبودی، ضرب و شتم و یا مورد فیزیکی نیست که بتوان آن را بعنوان مدرک ارائه داد و به اصطلاح گفت نوعی خشونت است که آثار فیزیکی قابل دیدنی ندارد. چنانچه میخواهید بههمراه خشونتگر به روانشناس مراجعه کنید یا قصد جدا شدن از او را دارید، ابتدا باید قبل از هر کاری یک جای امن برای ماندن پیدا کنید. به خشونت خانگی علیه زنان درقانون مجازت اسلامی پرداخته نشده است، اما چنانچه مواردی مثل توهین، افترا، ضرب و شتم صورت گرفته باشد، مجازاتهای مختلفی همچون دیه برای خشونتگر در نظر گرفته میشود که اینگونه مجازات میتواند بهصورت کنترل کننده خشم فرد عمل کنند. خشونت علیه زنان پدیده ای است که در آن زن به خاطر جنسیت خود صرفا زن بودن مورد اعمال زور و تضییع قرار حق از سوی جنس دیگر(مرد) قرار می گیرد، چنانچه این نوع رفتارها در چهارچوب خانواده و بین زن و شوهر باشد از آن به خشونت خانگی تعبیر می شود. بنابراین چنانچه از قربانیان خشونت میباشید، بی درنگ به کلانتری و پس از آن به پزشکی قانونی مراجعه کنید تا دلایل محکمی جهت ثابت کرد ادعای خود در دادگاه داشته باشید.

بنابراین توصیه میشود که این رفتارها را به هیچ عنوان تحمل نکنید و از طریق روشهای زیر برای مقابله با این خطر استفاده نمایید. گونهای دیگر از خشونت پنهان نیز بی محلی کردن و سکوت و قهر طولانی میباشد که همانند کلام میتواند آزاردهنده باشد و عدهای از مردان و زنان از آن برای تنبیه کردن همسر خود استفاده می کنند. سابقه این تحقیق به تدوین گزارش وضعیت اجتماعی کشور در سال 1388 برمیگردد که مجموعه ای از مسائل و مشکلات کشور در قالب یک گزارش تهیه شده بود و تحقیق "خشونت علیه زنان در خانواده" یکی از آن موارد بوده است . از یک بهترین روانشناس در تهران رواندرمانگر کمک بگیرید. از سوی دیگر رابطه معناداری بین تصور سلطه گرایانه مرد و خشونت خانگی دیده شد . طرح ملی بررسی خشونت خانگی در 28 استان از سوی مرکز مشارکت زنان ریاست جمهوری صورت گرفت که استان تهران نیز جزء این استانها بوده است.

پژوهشگران طرح ملی بررسی پدیده خشونت خانگی علیه زنان، خشونت های حقوقی و مرتبط با طلاق را نیز در 28 استان کشور مورد سنجش قرار دادهاند. حال از این تعداد 53 درصد از زنان، 33درصد تجربه خشونت جسمی داشتهاند در حالی که همین آمار در مردان 13 درصد است. طبق دیگر آمار در دسترس سنین بین 20تا 30سالگی اشخاص را، اوج خشونتهای رفتاری در خانواده می داند. برخی از کارشناسان tout درمان شناختی رفتاری به عنوان ابزار انتخاب برای مداخله در حالی که بسیاری از تکیه بر پذیرش و تعهد درمانی یا درمان شناختی-تحلیلیاست. واحد تحلیل بر اساس ماهیت مسئله ، خانواده و سطح مشاهده زنان متاهل است.جمع آوری اطلاعات از طریق پرسشنامه صورت گرفت و شامل : 1- سئوالات مربوط به متغیرهای جمعیت شناختی 2- پرسشنامه محقق ساخته در مورد زمینه های خطرساز و تصور از نقش های جنسیتی 3- خشونت علیه زنان حاج یحیی سال 1999 بود. اقتصاد24- «لایحه ارتقای امنیت زنان» مشتمل بر 51 ماده و 5 فصل است که از سال 1391 بین نهادها، سازمانها و کمیسیونهای مختلف دست به دست شد تا اینکه سرانجام در فروردین ماه سال جاری، با 190 رأی موافق به تصویب رسید. معصومه ابتکار، معاون پیشین امور زنان و خانواده در دولت دوازدهم، پیشتر در گفتگو با ایلنا پیرامون طولانیشدن روند تصویب این لایحه گفته بود: دولت دوازدهم تلاش کرد تا لایحه تأمین امنیت زنان در مقابل خشونت سریعتر به مجلس برسد.