سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش ایجاد چایلد نامسرور در پنل دامنه رجیسترار ریسلو

 در ابتدا ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چایلد نام سرور یا چایلد هاست چیست؟ در جواب باید گفت که Child Host یا child name serverسرویسی است که برای تنظیم DNS اختصاصی در کنترل پنل دامنه ایجاد می‌شود.

در واقع بسیاری از کاربران که از خدمات هاست و سرور استفاده می‌کنند و قصد دارند از دی ان اس اختصاصی (domain name service)در سرور و هاست خود استفاده کنند، قبل از تعریف DNS اختصاصی بر روی سرور، نمی‌توانند آن DNS را بر روی دامنه ست کنند.

در نتیجه لازم است که ابتدای کار تنظیماتی بر روی سرور انجام دهند و در ادامه Child Host را در کنترل پنل دامنه تعریف کنند. در ادامه بیایید به چگونگی ایجاد این تنظیمات در پنل دامنه در Resello بپردازیم.

ایجاد چایلد نام سرور در پنل دامنه

1.   برای شروع، ابتدا وارد پنل دامنه خود شوید.

2.   بعد از ورود به پنل خود از قسمت Products گزینه‌ی Domains را انتخاب کنید.

3.   سپس در بخش domainsدامنه‌ی مورد نظر خود را پیدا کرده و پس از انتخاب گزینه‌ی Child Hosts، روی گزینه‌ی Create کلیک کنید تا یک چایلد هاست ایجاد شود.

4.   در آخر شما می‌توانید در قسمت Hostname نام Name Server مورد‌نظر خود را وارد نمایید برای مثال اسمی مثل dns1. در قسمت ADDRESS نیز IP سرور اختصاصی خود را وارد کرده و گزینه Save را انتخاب نمایید تا کار به اتمام رسد.

در این مطلب یاد گرفتیم چایلد نام سرور را در پنل دامنه‌ی رجیسترار ریسلو ایجاد کنیم. همچنین آموختیم که Child host یا ChildName Server سرویسی است برای ایجاد و تنظیم DNSهای اختصاصی ، بدین معنا که چنانچه شما بخواهید DNS ها را بر روی نام همان دامنه ایجاد کنید لازم است قبلا آنها را به پنل دامنه معرفی کنید.

http://www.coca.ir/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%af%d8%a7%d9%85%d9%86%d9%87-%d8%a8%db%8c%d9%86-%d8%a7%d9%84%d9%85%d9%84%d9%84%db%8c-%d8%b3%d9%88%d8%b4%db%8c%d8%a7%d9%84-%d9%85%d8%a7%d8%b1%da%a9%d8%aa%db%8c%d9%86%da%af/